Tears for Trees. Laat illegale houthakkers nadenken… met tranen.

Tears for Trees is een campagne die de milieuorganisatie Agent Green moet helpen om de laatste oerbossen in Roemenië te redden van illegale ontbossing. De kern van de campagne is een speciaal ontworpen kettingzaagolie die houthakkers aanzet tot nadenken… met hun eigen tranen.

Tears for Trees 2-takt olie is een uitgekiende mix van reguliere tweetaktolie en ingrediënten die je ook in pepperspray vindt. Wanneer deze speciale olie gemengd wordt met benzine ontstaat er een chemische reactie zodra je de kettingzaag start. Er ontstaat een rookpluim met hetzelfde effect als pepperspray: irritatie van de ogen.

We verdeelden Tears For Trees gratis in de lokale Roemeense winkeltjes waar de houthakkers gewoonlijk hun olie en benzine kopen, dichtbij kwetsbare bossen.  De aantrekkelijke verpakking werd speciaal ontworpen om de houthakkers te doen geloven dat het om gratis stalen van een nieuw product gaat.  Eenmaal ze de olie gebruiken en - door hun tranen heen - de verpakking aandachtiger bekijken, ontdekken ze op de achterkant van het flesje wat we hen willen vertellen.

Agent Green heeft uiteraard meer nodig dan wenende houthakkers om ontbossing tegen te gaan. We hebben gedreven teams nodig op het veld, die continu controleren en illegale ontbossing in kaart brengen. En die teams hebben nood aan de juiste uitrusting.

Daarom creeërden we  een online shop waarop mensen het materiaal kunnen sponsoren dat de teams ter plekke nodig hebben. Tears for Trees 2-takt olie om verder te verspreiden in de Roemeense winkeltjes, maar ook GPS trackers, camera’s, rugzakken en zelfs terreinwagens. Ontdek en doneer het materiaal op www.tearsfortrees.org.

Wat is Agent Green?

Agent Green is een NGO opgericht in Roemenië in 2009. De belangrijkste focus van Agent Green is om milieucriminaliteit strategisch te onderzoeken en in kaart te brengen. Om zo oplossingen te bedenken en de natuur te beschermen. Voor nu en de komende generaties.

Bedankt om de hashtag #tearsfortrees te gebruiken

Klant:

Agent Green Romania

Gabriel Paun

Credits Publicis Brussels:

Creative Directors : Tom Berth, Geert De Rocker

Digital Creative Director: Naïm Baddich

Creatives : Marc Richard Vander Heyden, Kermit Cota

Copywriting: Maarten De Maayer

Graphic Designer: Christophe Vantricht

Digital Producer: Tanguy De Kelver

Web Development: Everything is Fun

Web Design: Christophe Vantricht, Jérémie Acquisito

Account Manager : Amandine Clio

Strategic planner: Philippe Gérin

Film Production: Muna Baradi

Tears For Trees

www.tearsfortrees.org Agent Green just launched Tears for Trees ...the mission to: - combat illegal logging in Romania - save Europe's last virgin forests - make lumberjacks think ...with tears You can support the cause... with shares and by donating at: www.tearsfortrees.org #TearsForTrees

Posted by Agent Green on Wednesday, May 4, 2016

Over Publicis Brussels

Publicis Brussels is a Brussels based communication agency, providing strategic creative and digital ideas helping clients to Lead the Change and to succeed in their own marketing transformation. We’re a healthy agency making contagious campaigns for clients such as BNP Paribas Fortis, Hello bank!, Fintro, Renault, Dacia, Carrefour, Mobistar, ALD Automotive, Nescafé, Hoegaarden, Sanofi, ALS Liga, L’Oréal, Oasis and Reporters Without Borders.

Antwerpselaan, 40 B-1000 Brussels

www.publicis.be